onsdag 3. november 2010

Vil vi klare det?

Det nærmer seg for alvor. Jeg merker beina har nedlagt mange mil...og har så smått begynt å kjenne konsekvensen av det. Typisk nå som vi endelig skal løpe! Langdistansekne?! 
Er vi helt gale??! Jajaja.. får ihvertfall en opplevelse og blir en erfaring rikere! Skal prøve å smile meg gjennom... men vet det vil koste. Vet allerede at jeg vil tenke: " Hva driver du med?!", men jeg har begynt å bli vant med å kjefte på meg selv under konkurranser, også oppmuntre, så håper det vil fungere. Skal sørge for å drikke på hver drikkestasjon og spise energisjokoladen jeg har i baklomma ca. halvveis. Seriøst - jeg orker ikke skada bein!

Håper publikum og de man løper sammen med, vil holde tankene festet kun mot målet.
Nå er målet bare å gjennomføre! Samme hvordan tiden blir - dette er første gang - og jeg har ikke noe å sammenligne med eller noen press på meg - enn meg selv. Har tidligere klart å løpe halvmaraton med beinhinnebetennelse... så forhåpentligvis får jeg løpt noen mil før det evt. smeller. Det var ingen ( helt seriøst) som hadde tro på at jeg skulle klare mitt første halvmaraton - selv ikke de jeg løp sammen med - men selv med beinhinnebetennelse - kom jeg i mål! Klarte å holde fokuset bort fra beina - kun på målet! Har til nå gjennomført alle konkurranser... så hvorfor ikke dette?! Ville blitt utrolig glad :)


Nå er snart kofferten klar og alle viktige papirer skrevet ut. Min sponsa t-skjorte kom i dag.. og det virker som den er perfekt ( har ikke prøvd den ennå).
Snart venter reisen " over dammen" - som jeg aldri har vært før! Skal nyte hvert sekund - så lenge det varer - håper det alt i alt blir en kongetur!

Mulig dette blir første og siste gang jeg løper maraton - og kanskje løpeskoa kommer på hyllen for godt?! Tviler på det - men flere månders pause.. JA!

New York here we come :)

Målet - Central Park - Skal komme meg hit!

12 kommentarer:

  1. tviler ikke et sekund på at du klarer det!! :) men om beina svikter regner jeg med at du ikke tar noen ville sjanser! Ta vare på deg selv og kroppen din. :)
    skal tenke MASSE på deg!! :) HEIA LINDA! :):) gleder meg til å se bilder og høre fra deg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg er overbevist om at du klarer dette. Halvmaraton med beinhinnebetennelse...du har helt klart den mentale styrken. Dette er et eventyr som du kommer til å leve på lenge! Ta en rolig liten 4-5 kilometers løpetur i Central park fredag eller lørdag, spis godt og sov godt og la positivt adrenalin bygge seg opp - det hjelper deg rundt.

    Jeg parkerte løpeskoene etter min NY marathon, men angret på det senere. Du er jo i ditt livs form. Ta gjerne en uke eller to uten trening, men kom deg ut på et par lette, korte turer i løpet av de neste. Den første er den (mentalt) versste. Med et par turer i uka så opprettholder du mye av formen. Det er jo ganske fantastisk å ha bygget opp kroppen til et slikt nivå. (c: Igjen: Lykke, lykke til til både deg og søsteren din.

    SvarSlett
  3. Mette: Tusen takk for støtten! Er veldig glad du bryr deg om mine mål.. Jeg skal selvfølgelig ikke gå over mine grenser - har allerede innstilt meg på det værste - så det kan det bare gå bra:) Gjør mitt beste - bedre enn det kan jeg ikke! Igjen takk!

    Janicke: Tusen takk for alle gode tips og oppmuntring! Det vil uansett bli en opplevelse jeg sent vil glemme! Jeg liker jo løping - men dette er det største løpet jeg har løpt noen gang! Jeg skal puste inn adrenalinet og puste ut alle negative tanker :)Run for it! Takk for støtten!

    SvarSlett
  4. Masse, masse lykke til på maraton Linda, Nina og Esther! Håper dere gjennomfører, pluss får sett litt mer av New York!! Go girls!

    SvarSlett
  5. GRATULERER! Ser at dere begge har kommet i mål til fin tid! Håper det ble en bra opplevelse. Bær medaljen med stolthet, den har dere virkelig gjort dere fortjent til.

    SvarSlett
  6. Linda!!!! Hvordan gikk det? Har gått rundt i Exter og fortalt til alle som kjenner deg at du er på marathon! :-) Er kjempestolt av å ha venner som har løpt New York marathon!! :-) :-)Så kult at dere har nådd målet som dere så hardt har kjempet for!
    Er spent på å høre om hvordan det gikk!
    (Skal hilse masse fra Rebecca forresten!)

    SvarSlett
  7. ...med andre ord: har tenkt på deg i helga!

    SvarSlett
  8. Fant dine resultater på nettet! Du løp jo helt jevn, fra start til slutt ca. 30 min. på 5km.. Du ble ikke sliten og tregere til slutt?

    SvarSlett
  9. Tusen takk!! Jeg sparte paa kreftene, men jeg hadde masse aa gi paa slutten! Saa jeg spurtet de siste km. Helt fantastisk aa kunne ha saa mye aa gi paa slutten av et lop! Er veldig stolt! Beina lop lett hele veien! Ekstremt fin opplevelse! Maraton var jo bare helt utrolig kult! Spesielt med saa mye publikum som heier og 180 band langs loypa! Floy gjennom NYC!! :)

    SvarSlett
  10. linda, du er rå!!! punktum. :)

    SvarSlett
  11. 180 bands langs løypa?? bare det må ha vært en opplevelse!!
    jeg tviler ikke på at du hadde masse å gi på slutten, synes at du ofte er ALTfor beskjeden når det gjelder deg selv!!! ;) der fikk du beviset! ;)
    så utrolig gøy at løpet ble en fest!! gratulerer masse!!! unner deg så sykt denne opplevelsen!

    SvarSlett
  12. Ja det var vel ikke fult så mange band.. jeg hørte de ihvertfall godt gjennom middels høy musikk på ørene..
    Det var en fest! Nå venter jeg bare på bildene.. :) Takk for at dere tenkte på meg! Det hjalp mye!

    SvarSlett

:)