tirsdag 22. mars 2011

Birken

Ja så hadde jeg gått det rennet også! Var jo langt fra så tøft som jeg trodde. Var helt sikker på at det ville kjennes mye mer i beina etter 5,4 mil - men det er jo tross alt ikke løping! Bakkene var helt ok og ikke så bratte som jeg hadde blitt fortalt. Hadde fått vite det var en av de tøffeste rennene i Norge...
Siden dette var første gang, måtte jeg begynne i siste pulje... det skal jeg aldri gjøre igjen... takk for det! Såå mange folk som gikk " søndagstur" rundt meg.. som ikke så skiltene om å holde høyrekjøring. Mistet mange minutter ved å gå forbi folk, og å vente til folk hadde drukket vannet sitt på drikkestasjonene... ja mange tok "ferie" der faktisk! Jeg kom meg ikke forbi... og ble passe stressa og passe irritert! Men jeg hadde bestemt meg for å ta dette som en digg tur - og være hyggelig....så jeg skrek ikke "løype" som jeg gjerne hadde lyst til flere ganger!

Neste år er det MERKE! Er overbevist om at jeg skal klare det! Husk at jeg ble "lurt" til å ta tape...ja du leste riktig... under skia!! Noe som var total bom! Det var jo voksføre, så jeg hørte på råd fra deltagere som virket eksperter på smøring...Tok mange tynne lag blå og lilla over..og test kjørte dette. Under rennet hadde jeg nesten ingen gli - og måtte jobbe også i nedoverbakkene med staking! Ingenting var gratis! Men jeg hadde ihvertfall masse feste - så det var kanskje ikke så dumt som jeg trodde.

Men tross alt - jeg slo tiden jeg hadde satt meg som maks - 5:30 !! Seriøst! Tross at jeg gikk forbi personer som hadde startet 10 puljer før meg! Så greit fornøyd! Tiden ble 5:15 :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

:)